Podsetnik


I eto ga. Osećaj kao podsetnik da si živ, da neuroni nisu utrnuli, da živiš, a ne samo postojiš, da je ostao još poneki gram tebe koji nisu vrane pojele i skrivao se čekajući da ga nove vrane pojedu. Da poslužim iskrenost na tacni od finog porcelana, čekala sam ga. Bez obzira na tonu metala koju nosiš na sebi, u sebi – uvek je dobro znati da te nisu ubili. Uvek je dobro znati da led koji dotaknu pri prvom dodiru ipak može da se istopi, al’ ne i vatrom iznutra. Ljudi su ga tu stavili, ja sam ga samo čuvala, glačala i činila veličanstvenim. Kada se nešto presijava na svetlosti, prosečna osoba nije dovoljno hrabra da sazna od čega je napravljeno.

Ali ja mrzim prosečne osobe. I mrzim njihovu drskost da osuđuju moje dubine. I mrzim što je svet sastavljen baš od takvih, plitkih i površnih, onakve vrste ljudi koja je izmislila reč ‘preuveličavati’, koja ne razume poeziju, koja pobegne glavom bez obzira kada je dodirne nepoznato. Prosečni ljudi čine svet hladnim. Prosečni ljudi stvaraju led. Poražavajuće je postalo koliko smo to sve učinili pridodnim i „normalnim”. A nije prirodno. Niti normalno.

© David Caballero
Ako postoje dva načina za prevazilaženje straha – postepeno izlaganje i preplavljivanje, ja biram oba. Postepeno je razlaganje istine pred sobom u svim njenim slojevima i traženje odgovora da li smo pronašli osobu čiji je život iznad linije proseka. Preplavljivanje je bljesak munje kada je zgrabiš za ruku i uskočiš u vrelu vodu. Ruzveltova je svetu otkrila zlatno pravilo, svi smo mi poput kesica čaja i nikada nećeš znati koliko smo jaki dok se ne nađemo u vreloj vodi. A vrela voda otopi led, oslobodi najlepše ukuse i mirise, nadraži čula, opusti telo. A ipak, ako preteraš, iscrpeće ono najkvalitetnije iz tebe i bićeš odbačen, kao da ništa nisi stvorio i kao da se ništa nije desilo. 

Iako nisam otvarala tarot karte i ne znam šta bi se moglo desiti, skočila sam. Skočila sam zbog duga prema sebi koji sam napravila svaki put kada sam završila iscrpljena. I led je otopljen, i više ne sijam. I eto ga. Osećaj kao podsetnik. Vatra još uvek gori.

Popular posts from this blog

Uspela si, zar ne?

Dobri duh Mladenovca